Ψάχνοντας τον… εαυτό μου!

Κυκλοφορώντας  μέσα στην  πόλη, μπαίνοντας  σε λεωφορεία , χαζεύοντας έξω από παράθυρα, προχωρώντας μόνη στην γλιστερή γκρίζα άσφαλτο, διαβάζοντας διάφορα βιβλία και κοιτώντας με απορία την τηλεόραση,  αναρωτιέμαι πόσο καλά ξέρω τον εαυτό μου. Πόσο καλά με ξέρω ; 

Και  αφήνω πολλές φορές αναπάντητο αυτό το ερώτημα, κουβαλώντας το πάντα μαζί μου, στα μικρά ταξίδια μου, στις συζητήσεις που κάνω με γνωστούς κι αγνώστους. Αρχίζω τότε να παρατηρώ  τους ανθρώπους γύρω μου και κυρίως τους εφήβους, γιατί πορεύομαι μαζί τους κάθε μέρα κι έχω περισσότερες ευκαιρίες να τους καταλάβω. Άλλωστε κι εγώ μία έφηβη είμαι. Κοιτάζω, λοιπόν, με διακριτικότητα τις κινήσεις τους, τα πρόσωπά τους, τα μάτια τους, τις γκριμάτσες τους. Ακούω προσεκτικά αυτά που λένε και προσπαθώ να αποκρυπτογραφήσω τις συμπεριφορές τους.

Και ξέρετε τι βλέπω ή τι με κάνουν να πιστεύω πως βλέπω; Βλέπω ότι  κι αυτοί δεν ξέρουν ποιοι είναι και αυτό τους πονάει. Δεν ξέρουν ποιοι θέλουν να είναι.  Κι όταν δεν ξέρεις ποιος είσαι, κάνεις πολλά πράγματα. Όταν δεν ξέρεις σε ποιο δρόμο περπατάς, χτυπάς διάφορες πόρτες. Ψάχνεις κάποιον να σου πει προς τα πού να πας και τις περισσότερες φορές βρίσκεις και ρωτάς το λάθος  άτομο.

Το θέμα, όμως, είναι πότε τον βρίσκουμε τελικά τον εαυτό μας και αν τον βρίσκουμε ποτέ. Πότε τον συναντάμε; Έχει συγκεκριμένη χρονική στιγμή για όλους τους ανθρώπους; Υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που δεν κατάφεραν ποτέ να φτάσουν σ’ αυτό το σημείο;

Μια κυρία, γλύπτρια και θεία της κολλητής μου, μας είχε πει κάποτε, ότι όσο ζει ένας άνθρωπος ανακαλύπτει καινούργια πράγματα για το ποιος είναι, δηλαδή, μαθαίνει συνεχώς τον εαυτό του. Και θυμάμαι, τότε, με είχε φοβίσει η σιγουριά στα μάτια της, προφανώς, αποτέλεσμα όλων αυτών των χρόνων εμπειρίας. Με είχε τρομοκρατήσει η ιδέα της συνεχούς μάθησης, της συνεχούς έρευνας και του  αυτοπροσδιορισμού.

Και αναρωτιέμαι τώρα, μόνο οι έφηβοι και οι νέοι ψάχνονται ή μήπως και οι μεγάλοι και αυτόνομοι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν το είναι τους;

Ποια είναι η δική σας γνώμη; Εσείς έχετε βρει τον δικό σας εαυτό;

 

Με αγάπη,

Αλεξάνδρα

15 thoughts on “Ψάχνοντας τον… εαυτό μου!

  1. Τα λόγια σου είναι πάντα πολύ αληθινά! Λάτρεψα αυτό σου το κείμενο!
    Δεν νομίζω πως σταματάς ποτέ να αναζητάς το ποιος είσαι. Κάθε στιγμή που περνά μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε και να πυροδοτήσει μια πλευρά του εαυτού σου τελείως άγνωστη σε σένα.
    Προσωπική μου άποψη είναι πως οι σημερινοί έφηβοι θα δυσκολευτούν πολύ να ανακαλύψουν τον εαυτού τους γιατί θα χαθούν ανάμεσα στα προφίλ κοινωνικών δικτύων προβάλλοντας κάτι που πιθανόν δεν είναι προκειμένου να γίνονται αρεστοί και θα παρασυρθούν από τα λανθασμένα κοινωνικά πρότυπα που παρουσιάζονται καθημερινά από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το διαδίκτυο.Φυσικά και εμείς( η γενιά μου) τα αντιμετωπίσαμε αυτά αλλά σε μικρότερο βαθμό.
    Όπως και να χει λίγο πολύ όλοι οι άνθρωποι έχουν ξεκινήσει ένα ταξίδι για να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, την ταυτότητα τους κάποια στιγμή στην ζωή τους! Ένα ταξίδι μαγικό που λανθασμένα πολλές φορές πιστεύουμε πως πρέπει να κάνουμε μόνοι μας! Πάντα ξεχνάμε να υπολογίσουμε τους άλλους και το θεωρώ λάθος επειδή και οι άλλοι είναι ένα κομμάτι του ποιοι είμαστε τελικά. Γιατί τον εαυτό σου τον ανακαλύπτεις στα πλαίσια κάποιων καταστάσεων που συνήθως συμμετέχουν και άλλα άτομα, άλλες προσωπικότητες που αλληλεπιδρούν μαζί σου με πολλούς διαφορετικούς τρόπους αποκαλύπτοντας καινούρια κομμάτια της δικής σου προσωπικότητας. Όπως είχε πει και ο Jose Ortega Gasset, «Εγώ είμαι εγώ συν οι περιστάσεις.»
    Όσο για μένα δεν νομίζω πως με ξέρω πλήρως αλλά θέλω να νιώσω κάποια στιγμή την σιγουριά του «είμαι εγώ». Νομίζω πως είναι ένα κομμάτι ευτυχίας που όλοι δικαιούμαστε!
    Καλό σου απόγευμα Αλεξάνδρα 🙂
    Και ελπίζω να ανακαλύψεις σύντομα ένα κομμάτι σου τελείως καινούριο που θα σε ενθουσιάσει.

    1. Αγαπητή Drama Queen,
      Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, το σχόλιό σου και την έκφραση της δικής σου άποψης πάνω στο θέμα του… αυτοπροσδιορισμού. Πράγματι, έχεις δίκιο σε όσα ανέφερες. Οι σημερινοί έφηβοι βομβαρδίζονται από παντού πλέον με αποτέλεσμα πολλές φορές να »πελαγώνουν», να παραπατάνε και ίσως να χάνουν και τον δρόμο τους. Ναι, όλοι κάνουμε αυτό το ταξίδι και οι περισσότεροι ξεχνάμε πόσο σημαντικοί είναι για εμάς οι συνεπιβάτες!
      Ευχαριστούμε για την υπενθύμιση… είναι σημαντική.
      Κι εύχομαι κι εγώ να ανακαλύπτεις κι εσύ συνεχώς καινούργιους κι όμορφους εαυτούς 😉
      Καλό σου απόγευμα 🙂

  2. η αλήθεια είναι οτι έχει δίκιο η κυρία. τον βρίσκεις τον εαυτό σου, τον χάνεις, τον ξαναβρίσκεις και τον ξαναχάνεις. συνέχεια! τελικά όμως αυτό δεν είναι και τόσο άσχημο ακούγεται. μπορείς να δώσεις διάφορες ονομασίες σε αυτή τη διαδικασία: εξέλιξη, ωριμότητα, αυτογνωσία κλπ

    το αντίθετο, είναι πολύ πιο τρομακτικό, να νομίζεις οτι έχει βρει τον εαυτό σου και να μείνεις εκεί, κολλημένη στη στασιμότητα! και μάλιστα χωρίς να το καταλαβαίνεις κιόλας!

    νιώθω οτι ξέρω τον εαυτό μου τέλεια. αλλά ξέρεις κάτι βρε Αλεξάνδρα; το ίδιο ένιωθα και όλες τις προηγούμενες φορές, όπου τελικά αποδείχθηκε οτι είχα να κάνω παραπέρα βήματα. και είμαι σίγουρος οτι και τώρα συμβαίνει το ίδιο. και οτι αυτό που νιώθω είναι πλασματικό.

    αλλά να σου πω και κάτι ακόμη; δε με νοιάζει, όταν έρθει η ώρα και χρειαστεί, θα κάνω και τα επόμενα βήματα!

    μην αγχώνεσαι, είμαι σίγουρος οτι θα βρεις το δρόμο σου σε αυτό το μαγικό ταξίδι που λέει και η δράμα. όλοι το βρίσκουν, αργά ή γρήγορα. μένει να το απολαύσεις και λίγο! καλό βράδυ!

    υ.γ. γράφεις όμορφα, μην το αφήσεις!

  3. Ανταποδίδοντας την «επίσκεψη» έπεσα πάνω σε..αναζητήσεις!
    Τον εαυτό μας ψάχνοντας βρίσκουμε κι άλλα (ξεχασμένα)..η αναζήτηση βοηθάει στην όξυνση του νου..

    Καλησπέρα!

  4. Συμπληρώνω και εγώ με τη σκέψη μου όσα είπαν οι προηγούμενοι…
    Εξέλιξη είναι όλα…
    Κάθε στιγμή,όπως κι αν τη ζήσεις,όπως κι αν αντιδράσεις,καλά,άσχημα,χειρότερα,είσαι ΕΣΥ…
    Σαφώς υπάρχουν πολλά πράγματα που με το πέρασμα του χρόνου βελτιώνεις.Σαφώς κάθε μέρα που περνάει ενσωματώνεις νέα πράγματα,νέες πληροφορίες…
    Αλλάζεις…
    Αυτό όμως δε σημαίνει οτι τώρα,αυτή τη στιγμή,δεν είσαι εσύ..δε σημαίνει οτι δε σε ξέρεις καλά….
    Κάθε ένας μας ξέρει τον εαυτό του τέλεια…το πρόβλημα είναι οτι επειδή είμαστε έμβια όντα,αλλάζουμε με το πέρασμα του χρόνου…κι απλώς ενσωματώνουμε τα νέα δεδομένα……
    🙂

    1. η ζωή με blogάρει,
      Συμφωνώ μαζί σου μέχρι ένα σημείο, αλλά θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σ’ αυτό που λες ότι όλοι ξέρουμε τον εαυτό μας τέλεια… Πιστεύω ότι δεν τους ξέρουμε ποτέ τέλεια πολύ απλά επειδή συνεχώς μας εκπλήσσουν. Δηλαδή πιάνουμε πολλές φορές τους εαυτούς μας να αντιδρούν (αυθόρμητα) με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο, απ’ ότι συνήθιζαν. Λέμε, δηλαδή, μερικές φορές: Εγώ το’ κανα αυτό;;;
      Αλλά και πάλι τώρα που το σκεφτομαι…. Η άποψη του ότι ξέρουμε τον εαυτό μας
      τέλεια και οι διαφορετικές αντιδράσεις μας από το συνηθισμένο μπορεί να σημαίνει ότι τον ξέρουμε μεν τον εαυτό μας αλλά φοβόμαστε να τον αποδεχτούμε δε….
      Καλωσήρθες στην παρέα 🙂
      Καλή συνέχεια

  5. γεια σας και γω ειμαι μια εφηβη και ψαχνω να βρω ποιος ειμαι.Παιρνω μερικες φορες παρσδειγμα απο τους φιλους μου σκεφτομαι να γινω σαν και αυτους.Αλλα απο την αλλη… θελω να βρω ΠΟΙΟΣ πραγματικα ειμαι.Αυτο ειναι που δεν ξερω.Παντως χαιρομαι που δεν ειμαι η μονη 🙂 Ελπιζω να βρω καποτε τον εαυτο μου και το ευχομαι και σττους αλλους επισης! καληνυχτα.

    1. Στεφανία, νομίζω πως εμένα προσωπικά η συναναστροφή με τους φίλους μου με βοήθησε -με βοηθάει- να βρω τον εαυτό μου.. όχι όλο το παζλ του, μα κατάφερα να ανακαλύψω πολλά σημαντικά κομμάτια του. Παρόλαυτά είναι σίγουρα ένας καθαρά προσωπικός αγώνας.. Δεν χρειάζεται άγχος, απλά επιμονή, υπομονή και ειλικρίνεια.. 🙂 Το σίγουρο είναι πως θα πάρει καιρό μέχρι να φτάσεις σε ένα ικανοποιητικό σημείο, αλλά να θυμάσαι πως είναι στο χέρι σου 😉
      Συγγνώμη που άργησα να απαντήσω στο σχόλιό σου!

      Καληνύχτα.

Σχολιάστε

