Συνομιλώντας με τον Ραψωδό Φιλόλογο

Αγαπητοί συνταξιδιώτες,

Τον τελευταίο καιρό ανακάλυψα έναν σπουδαίο ερμηνευτή και άξιο αντιπρόσωπο του ελληνικού hip hop. Άκουσα μερικά από τα τραγούδια του κι αμέσως κατάλαβα ότι είναι ένας mc που έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Έχω ξαναγράψει για τον Ραψωδό Φιλόλογο, όπως, ίσως, ήδη ξέρετε. Αποφάσισα λοιπόν, μετά από μια μικρή έρευνα στην δουλειά του να τον γνωρίσω καλύτερα, αλλά συγχρόνως να σας δώσω κι εσάς αυτή την ευκαιρία.

Γι’ αυτόν τον λόγο αποφάσισα να του πάρω μια συνέντευξη! Σας παραδίδω λοιπόν, με… χαρά το αποτέλεσμα:

1. Αρχικά, τι έκανες πριν ξεκινήσεις την καριέρα σου ως Ραψωδός Φιλόλογος;

Δεν θεωρώ ότι έχω κάποια καριέρα πάνω στη μουσική, ειδικά από τη στιγμή που δεν βιοπορίζομαι από αυτή. Επομένως δεν υπάρχει κάποια διαχωριστική γραμμή στο πριν και το μετά, κάνω ακριβώς το ίδιο πράγμα από τη στιγμή που ξεκίνησα μέχρι και σήμερα : Εκφράζομαι μέσα από το rap γιατί μου αρέσει όσο τίποτα άλλο και με ολοκληρώνει σαν άνθρωπο.

2. Υπήρξαν δυσκολίες στην αρχή του ταξιδιού; Μεγάλες, μικρές και ποιες ακριβώς;

Οι δυσκολίες ήταν κυρίως τεχνικές λόγω εποχής. Δεν ήταν το ίδιο εύκολη η πρόσβαση στη γνώση μέσω του διαδικτύου, το να μάθεις π.χ. να ηχογραφείς σωστά ή το να φτιάξεις μια σωστή μουσική παραγωγή δεν ήταν το ίδιο απλό με σήμερα. Είχε όμως τη μαγεία του το να προσπαθείς να αυτοσχεδιάσεις για να πετύχεις πράγματα που πραγματικά δεν είχες ιδέα πως γίνονται, όλα αυτά τα εμπόδια μας έκαναν να το αγαπάμε και να το κυνηγάμε περισσότερο. Το β’ πληθυντικό το χρησιμοποιώ συνυπολογίζοντας τον Περιπλανώμενο από Διαρρήκτες καθώς τα πρώτα μου βήματα στο hip hop τα έκανα μαζί του και όχι μόνος μου.

3. Ο Αλέξανδρος και ο ΡΦ είναι το ίδιο πρόσωπο ή δυο διαφορετικοί χαρακτήρες; Αν ναι, πότε και πώς ακριβώς ‘’συναντήθηκαν’’;

Φυσικά και είναι το ίδιο πρόσωπο. Το «Ραψωδός φιλόλογος» είναι απλά ένα ψευδώνυμο και τίποτα περισσότερο. Μέσα από αυτό απλώς εκφράζω μουσικά τις καθημερινές μου σκέψεις, ανησυχίες και εμπειρίες.

4. Υπήρξαν άνθρωποι που θέλησαν να σε αποθαρρύνουν ; Το κατάφεραν ( έστω για μια στιγμή) και πως το χειρίστηκες;

Αποθαρρύνομαι αρκετά συχνά κυρίως από κάποιες αντιλήψεις που βλέπω να επικρατούν σε μερίδες των ακροατών της μουσικής μας στην Ελλάδα. Προσπαθώ όμως να δέχομαι καλοπροαίρετα μέχρι και το πιο κακοπροαίρετο σχόλιο και να ψάχνω μέσα του ένα ίχνος αλήθειας γιατί στην τελική αυτό είναι και ουσιαστική αυτοκριτική. Πιστεύω πως μέσα από αυτή τη διεργασία έχω καταφέρει να διατηρώ τον εαυτό μου και το χαρακτήρα μου στα κομμάτια μου ανεπηρέαστος από την απήχηση ή την κριτική, να γράφω ακόμα αυτό που θέλω εγώ και όχι αυτό που θέλει ο άλλος από μένα.

5. Έχασες κάποιον φίλο με την επιλογή σου να ακολουθήσεις τον δρόμο που ακολούθησες; Ποιοι σε στήριξαν;

Δεν έχασα ποτέ κανέναν ως τώρα. Έχω διαλέξει να έχω λίγους αλλά πραγματικούς φίλους και είναι όλοι δίπλα μου ανεξαιρέτως.

6. Τι θέλεις να πετύχεις μέσα από τους στίχους σου;

Να επικοινωνήσω με τους ανθρώπους και να προβληματιστώ μαζί τους αμφίδρομα.

7. Υπήρξαν περίοδοι που δεν είχες έμπνευση και δεν μπορούσες να γράψεις καθόλου και πώς το αντιμετώπισες;

Πολλές φορές. Πιστεύω πως αν ο λόγος σου είναι ουσιώδης μέσα σε τρεις δίσκους έχεις προλάβει να δείξεις στον κόσμο πάνω κάτω ποιος είσαι και τι πρεσβεύεις σαν άνθρωπος, επομένως είναι λογικό να μην θέλεις να γράψεις πάλι τα ίδια πράγματα με διαφορετικές ρίμες. Αν δεν θέλεις να επαναλαμβάνεσαι πρέπει να πάρεις τον χρόνο σου και να περιμένεις η ίδια η ζωή να σου δώσει ιδέες για κάτι νέο.

8. Ποιοι καλλιτέχνες κι ερμηνευτές σ’ έχουν επηρεάσει;

Είναι πάρα πολλοί mc’s από Ελλάδα και εξωτερικό, η λίστα παραείναι μεγάλη και δεν θα ήθελα να αδικήσω κάποιους ξεχνώντας τους. Τα biggest ups μου όμως στους Terror X Crew
που με το «Η πόλις εάλω» μου άλλαξαν τη ζωή!

9. Υπάρχει ελληνική μουσική σήμερα ή είναι κάτι που σε απογοητεύει;

Φυσικά και υπάρχει. Και γενικότερα αλλά και στο hip hop ειδικότερα υπάρχουν πάρα πολλοί mc’s και συγκροτήματα που κάνουν καταπληκτική δουλειά μιλώντας πάντα και με τα ευρωπαϊκά standards. Το ότι δεν τους ξέρει η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού στην Ελλάδα δεν αναιρεί το ταλέντο τους. Και αν σκεφτείς πως στη χώρα μας έχει ελάχιστη απήχηση το underground hip hop μόνο απογοητευμένος δεν μπορείς να είσαι γιατί καταλαβαίνεις ότι αυτοί που κρατάνε ακόμα τα πόστα το κάνουν από αγάπη και όχι για το χρήμα. Έχουμε ανθρώπους που αν δεν ζούσαμε στην Ελλάδα θα ζούσαν αξιοπρεπέστατα από την τέχνη τους χωρίς να χρειαζόταν να την αλλάξουν στο ελάχιστο.

10. Διαβάζεις ποίηση; Λίγο, πολύ ή καθόλου;

Έχω διαβάσει αρκετά και λόγω σχολής αλλά και λόγω του μακαρίτη του παππού μου που έγραφε και ο ίδιος.

11. Τι είναι τέχνη για τον ΡΦ;

Ότι μπορεί να σε αγγίξει πραγματικά ακόμα και με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο.

12. Αγαπημένη και χειρότερη δημιουργία σου;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποια τέτοια κατάταξη στο μυαλό μου για να απαντήσω!

13. Ποια είναι η δυσκολία στο να ‘’ εξομολογείσαι’’ μπροστά σε ακροατές;

Δεν υπάρχει δυσκολία. Απλά είμαι ο εαυτός μου με τα καλά και τα στραβά μου.

14. Ποιος αποτελεί τον σκληρότερο κριτή: οι φανς ή ο εαυτός σου; Γιατί;

Πάντα ο εαυτός μου. Γιατί αν έγραφα για τους fans και όχι για μένα θα ήμουν ηθοποιός, mc κατά παραγγελία.

15. Θεωρείς πως όσο περνούν τα χρόνια εξελίσσεσαι; Βλέπεις αυτή την άνοδο στην πορεία σου μέχρι σήμερα;

Σίγουρα το πιστεύω, μιλώντας πάντα με τα υποκειμενικά μου κριτήρια για το τι θεωρώ εξέλιξη. Να γράφω δηλαδή καλύτερα κομμάτια.

16. Τι καινούργιο έρχεται για να προσφέρει ο ‘’ Ακρωτηριασμένος Αχιλλέας’’;

Ο Αχιλλέας γράφτηκε σε μια περίεργη περίοδο της ζωής μου. Είπα κάποια πράγματα που ήθελα να βγάλω από μέσα μου και να τα αφήσω πίσω οριστικά, να τα «ακρωτηριάσω». Είναι ένας θεματικός δίσκος που δεν νομίζω να υπάρξει κάποιος ανάλογος του στο μέλλον και αυτό είναι που τον κάνει ξεχωριστό στ’ αυτιά μου.

17. Πώς φαντάζεσαι τον Αλέξανδρο και τον ΡΦ σε τριάντα χρόνια;

Δεν ξέρω καν πως με φαντάζομαι σε ένα χρόνο έτσι όπως είναι τα πράγματα στην Ελλάδα…

18. Τέλος, ποιο τραγούδι σου θα αφιέρωνες σε όσους δεν σε γνωρίζουν ακόμη;

Το «Σε μια τόση δα στιγμή».

Να ευχαριστήσω το iamhiphop.gr που μεσολάβησε για αυτή την συνέντευξη.

Eυχαριστώ πολύ Αλέξανδρε για τον χρόνο που διέθεσες και τις απαντήσεις σου σε όλα μου τα ερωτήματα.

Σου εύχομαι καλή συνέχεια στο έργο σου.

Με εκτίμηση,

Η Μαγική Φωνή – Αλεξάνδρα

4 thoughts on “Συνομιλώντας με τον Ραψωδό Φιλόλογο

  1. Πωπω Αλεξάνδρα σε ευχαριστώ γι αυτό το άρθρο!
    Θαυμάζω τον Ραψωδό Φιλόλογο. Τόσο για το προφίλ που έχει κρατήσει που το χαρακτηρίζει κυρίως η αξιοπρέπεια, αλλά και για το ταλέντο του.
    Είναι ένας καλλιτέχνης που τους στίχους του τούς αποτελούν έμπνευση και αλήθεια.
    Δεν είναι δυνατόν να ακούσει κάποιος Ραψωδό και να μην κάτσει να σκεφτεί πόσο δίκιο έχει.
    Ακόμα και disses που έχει κάνει τα έχει κάνει με τόση αξιοπρέπεια, διατηρώντας τα όρια και τον σεβασμό στο κοινό που τον ακούει πρώτα από όλα. Δηλαδή τι να πω,respect σε τέτοια μυαλά και τέτοια άτομα.
    Υπέροχο το post σου Αλεξάνδρα μου!

  2. Σ’ ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου!
    Κι εγώ πιστεύω πολύ σ’ αυτόν τον καλλιτέχνη. Την πρώτη φορά που άκουσα τους στίχους του κατάλαβα ότι ήρθε για να υπηρετήσει κάτι διαφορετικό… Κι είπα επιτέλους! Μιλάει πολύ αληθινά, πολύ ουσιαστικά και ανθρώπινα.
    Καλή σου μέρα

Σχολιάστε

