Ιμπρεσσιονιστικό

  Το απόγευμα αυτό τόσο μοναχικά στεγνό ξεμένει στο ημερολόγιο της μέρας να ανεμίζει σαν ξέθωρο σεντόνι επάνω στο φαγωμένο σκοινί. Το φως του κατρακυλά λοξά απ’ το παράθυρο. Κάτω ο δρόμος ανασύρει από μακριά τους ήχους των ανθρώπων. Αυτοί που αγαπούν, που αναστενάζουν, που παρατηρούν κι εκείνοι κάτω από τα μπαλκόνια και κρυφά επιθυμούν […]

 1.a.afternoon

Το απόγευμα αυτό τόσο μοναχικά στεγνό ξεμένει στο ημερολόγιο της μέρας να ανεμίζει σαν ξέθωρο σεντόνι επάνω στο φαγωμένο σκοινί. Το φως του κατρακυλά λοξά απ’ το παράθυρο. Κάτω ο δρόμος ανασύρει από μακριά τους ήχους των ανθρώπων. Αυτοί που αγαπούν, που αναστενάζουν, που παρατηρούν κι εκείνοι κάτω από τα μπαλκόνια και κρυφά επιθυμούν να βγουν. Αυτές οι αμοιβάδες -οι αβάσταχτα στοιβαγμένες σε παράθυρα αμοιβάδες- που γράφουν, παρακολουθούν, κοιμούνται. Ο αέρας βουτά στα μαλλιά τους παίρνοντας λίγες από τις λέξεις να τις μεταφέρει στα νησιά να τις γυρίσει με τους ανεμόμυλους. Σκόνη και σκουριά είναι τα υλικά αυτού του λιωμένου καιρού που περνά αργά μπροστά από τα τζάμια. Μέσα από το μισοσκόταδο αναδύεται κάτι που ανάβει το φανάρι του πέρα φάρου. Η μουσική του κάτω πατώματος ίσως είναι το μόνο που βοηθά στο μέτρημα των ημερών και στη διαγραφή τους επάνω στο μαρμάρινο χέρι του απείρου. Λίγο πριν γυρίσει ο δείκτης η μνήμη μετουσιώνει τα επόμενα βήματα σε πέτρα. Μέσα από το μισοσκόταδο που σε λίγο γίνεται σκοτάδι εμφανίζονται πρόσωπα που βγαίνουν από τη λήθη για να πάρουν μια ανάσα. Αλλά ένα δάκρυ βαρύ σαν διαμάντι κόβει το μάγουλο αφού δεν τα αναγνωρίζει κανείς πια. Όλα τα μάτια φαίνονται άδεια, όλα τα δόντια κίτρινα και θολά. Μα όλα τα χαμόγελα σιωπούν ειρωνικά, καθώς ξεθωριάζουν κι αυτά κάπως ιμπρεσσιονιστικά.

2 σκέψεις σχετικά με το “Ιμπρεσσιονιστικό

  1. Μου είναι πολύ πιο γνωστός ο ιμπρεσιονισμός στη ζωγραφική απ΄ τον λογοτεχνικό που αγνοούσα εντελώς, μια και έχω δει-μελετήσει τον ζωγραφικό όταν σπούδαζα ζωγραφική στο Παρίσι…
    Διάβασα ή δοκίμασα να δω το κείμενο σου, όπως θα κοίταζα έναν ιμπρεσιονιστικό έργο ζωγραφικής και η αίσθηση που αποκόμισα μπορεί να εκφραστεί «ζωγραφικά»… είναι σαν μια μελαγχολική και γλυκιά αίσθηση και το τραγούδι με εικόνες μιας άλλης εποχής φτιάχνουν το τέλειο σκηνικό!
    Τώρα τι είναι ο λογοτεχνικός ιμπρεσιονισμός:
    «Η κυριαρχία της στιγμής πάνω στη διάρκεια και στην ύπαρξη, η εντύπωση ότι κάθε όραμα είναι μοναδικό και εξαφανίζεται γρήγορα, είναι η απλούστερη περιγραφή ενός ρυθμού που σηματοδοτεί την πλήρη ανατροπή της στατικής μεσαιωνικής θεωρίας. Ο ιμπρεσιονισμός ως λογοτεχνική τεχνοτροπία ,του οποίου οι κύριοι εκπρόσωποι μεταξύ άλλων είναι στην Ιταλία ο Γκαμπριέλε ντ΄Ανούντσιο, στη Γαλλία οι αδερφοί Εδμόνδος και Ζυλ Υό ντε Γκονκούρ, προσπαθεί – όπως και στη ζωγραφική – να αποδώσει πιστά υποκειμενικές εντυπώσεις, διαθέσεις και ψυχικές καταστάσεις σε όλες τις αποχρώσεις και σκιάσεις»…
    Είδες, Αλεξάνδρα μου, πως «πάλι» στο εδώ και τώρα καταλήγουμε;
    Στο τώρα δημιουργούμε! 😉

    ΑΦιλάκια μ’ ένα μεγάλο ευχαριστώ για το μάθημα ιμπρεσιονισμού που διδάχτηκα χάρη στο πανέμορφο κείμενο σου! 🙂

  2. Εξαιρετικό κείμενο το οποίο μαζί με τη φωτογραφία και το τραγούδι και αυτές τις υπέροχες εικόνες πραγματικά καταφέρνεις να ταξιδέψεις. Να αρχίσεις και εσύ να γράφεις πιο συχνά!

Σχολιάστε